Trackman Range

Vår belysta Trackman Range har 20 platser med skärmar, varav 10 under tak med värme, och är öppen alla dagar i veckan året runt. Att använda Trackman Range kostar inget extra utan ingår i bollpriset.

Utöver skärmplatserna finns en långmatta med ca 8 platser (omfattas ej av Trackman) och en grästee med lika många platser. Grästee håller öppet i omgångar för att hinna växa ihop. När den är stängd är det inte heller tillåtet att slå drives eller liknande från grästee då det också sliter sönder gräset.

Trackmanskärmarna är aktiverade varje dag 06:30-22:30.

Belysningen aktiverar du själv genom att trycka på märkt knapp längst in under det första skärmtaket. Belysningen är aktiverad i ca 20 min.

Infravärme kommer att finnas på plats på samtliga 10 platser under tak lagom till det blir lite svalare under hösten. Infravärmen aktiveras med timer på respektive plats och är aktiverad i ca 20 min.

Videointroduktion till Trackman Range

Trackman Golf App

För att få ut det mesta av din träning och gaming på vår Trackman Range rekommenderar vi er att ladda ner Trackman Golf Appen och skapa ett Trackman konto.

När du sedan besöker vår Trackman Range loggar du in till ditt konto direkt via tv-skärmen. Då kommer din träning och gaming att automatiskt sparas på ditt konto. Detta gör det lätt att följa din egen träning och även din tränare kan se om du gör framsteg från din förra lektion. För att vissa funktioner ska fungera måste du ha ett konto, tex find my distance och tävlingar.

Trackman Golf appen finns både i Google Play och Appstore

Möjligheterna i Trackman Range

Det finns fyra olika inriktningar på funktioner i Trackman Range

• Practice - tre olika varianter av träning. Range practice, on course practice och find my distance. Range practice är den funktion som används mest men underskatta inte möjligheten att mäta ut din längd på alla dina klubbor eftersom amatörgolfare tenderar att överskatta sin längd. Har du koll på dina längder kan det spara flera slag på en runda då du kan fatta bättre beslut.
  • Games - flera olika typer av spel och fler kommer. Här kan hela familjen ha kul oavsett vilken nivå man befinner sig på. Det finns spel som Magic Pond, Scrapyard, Bullseye, Hit It, Closest to Pin mfl. Du tränar din golf på ett lekfullt sätt.
  • Courses - spela en runda på några av världens mest kända banor eller återupplev en bana du besökt tidigare. Dagligen finns 11-13 banor att välja på och vi byter regelbundet  genom att välja och vraka ur Trackmans växande bibliotek på ca 300 golfbanor.
  • Tournaments - tävla om priser i tävlingar av olika slag som klubben lägger upp.

Mer om Range Practice

Det finns några funktioner som är bra att känna till eftersom rangeupplevelsen då blir roligare.

Som tidigare nämnts är det en fördel att ladda ner appen men absolut inte nödvändigt.

Club (klubba) - välj vilken klubba du har innan du slår, du kan komponera din egen bag om du har ett Trackman konto.

Target (mål) - välj ett mål. Om du har valt ett mål blir vissa mätvärden mer relevanta.

Convert - är en funktion som räknar bort aktuellt väder och konverterar värdena till en spelboll. En rangeboll går lite kortare. Du kan växla mellan lägena och se alla slag med båda värdena.

• Orange text = mäter ditt slag inkluderat väder och rangeboll
  • Blå text = räknar bort väder och konverterar till en spelboll av typen Pro V1